Prikkel

Het woord prikkel kan verwijzen naar aandrang, aansporen, aantrekkingskracht, drijfveer, impuls, inspiratie, opsteker of stimulans.
We hebben allemaal een bepaalde prikkel waardoor we zijn wie we zijn en dat en doen wat we doen.
Niets komt uit zichzelf. Soms heb je maar een kleine prikkel nodig om je doel te bereiken en ooit duurt het wat
langer voor de prikkel binnenkomt.
In de liefde is de prikkel essentieel, zonder prikkel ontstaat er geen romantiek. Snel weer met beide benen op de grond voordat mijn prikkel te hevig wordt.
Afgelopen vrijdag was er de derby in de Keuken Kampioen divisie tussen FC Eindhoven en Helmond Sport, heel
simpel voor zo`n wedstrijd hoef je als coach je spelers niet te prikkelen, bij beide teams is er genoeg ambitie om de wedstrijd te willen winnen. In het Jan Louwers stadion waren er fans van Tranmere Rovers die bevriend zijn met FC Eindhoven en Barnley die bevriend zijn met Helmond Sport, de Engelsen zorgden voor een bijzondere prikkel in Eindhoven.Verder was er nog een handje vrijwilligers van Dundalk FC uit Ierland en waren twee Amerikanen op de wedstrijd afgekomen. Ondanks de lage notering van beide clubs waren er dus genoeg prikkels voor bepaalde mensen om naar Eindhoven af te reizen. Uiteindelijk won FC Eindhoven met 2-1 dankzij een doelpunt in de 86ste minuut van de Portugees Marcelo Lopes. Hij tekende voor de 2-1.
Als het sportief minder gaat wordt er nog al eens gewezen naar de prikkel die ontbreekt bij de trainer die zorgt voor een bepaalde binding binnen de spelersgroep, daar mag iedereen zijn mening over hebben, afgelopen week had Oirschot Vooruit ook totaal geen prikkel nodig om de overwinning op Nemelaer uit Haaren veilig te stellen.
Je ziet dat als de trainer de juiste prikkel raakt bij de spelers er veel kan op het veld, hopelijk kan Piet Drijvers nog lang zijn spelers prikkelen en brengt het ons mooie resultaten, want ambitie en een prikkel zijn mooi, maar het resultaat is heilig.

De Passant