Chemie

Chemie of scheikunde is een wetenschap die zich bezig houdt met de kennis van stoffen zoals die zijn opgebouwd uit elementen. Verder kan het ook de mentale verbondenheid tussen mensen symboliseren.
Als we het in de sport over chemie hebben dan spreken we van een goede wisselwerking tussen coach en
spelers en ook tussen de spelers onderling.
De laatste jaren was het allemaal wat teleurstellend wat het Nederlands elftal liet zien maar met Ronald Koeman
als bondscoach zijn er al weer mooie resultaten geboekt in de Nations League. De eerste wedstrijd uit in Frankrijk werd door de Fransen nog gewonnen maar je zag al dat Oranje weer kleur kreeg. Daarna volgde twee overwinningen thuis tegen Duitsland en Frankrijk. De spelers van het Nederlands elftal kunnen allemaal goed
voetballen, maar het is de kunst om deze kwaliteiten zo te kneden als coach dat er een bepaalde chemie ontstaat.
De ploeg moet iets onoverwinnelijk uitstralen. De tegenstander mag geen moment geloven dat er iets te halen valt bij Oranje. We zijn weer op de goede weg.
Terug naar Oirschot waar ook al jaren hard gewerkt wordt aan een bepaalde chemie. Vanuit de jeugd met een bepaalde visie spelers begeleiden met als doel ze straks klaar te stomen voor het eerste elftal. De afgelopen jaren kwamen we als vereniging steeds een stapje verder. De hoogste jeugdelftallen spelen hoofdklasse en zelfs een derde divisie. De jeugd is trots op de vereniging en ook veel vrijwilligers steken tijd en energie in de club. Het resultaat mag er zijn.
Afgelopen zondag kwam dat ook zeer zeker tot uiting bij de thuiswedstrijd tegen Nemelaer. Het blijft natuurlijk de vereniging waar onze huidige trainer zijn eerste successen kende ook door een bepaalde chemie met de spelersgroep. Toen hij de overstap maakte van Haaren naar Oirschot had hij natuurlijk wel een een bepaalde visie en doel in zijn hoofd, maar dat het zo mooi zou zijn kon niemand weten. Oirschot Vooruit kwam met 0-1 achter door een geweldige aanval van Nemelaer, maar de Groen witten lieten zich niet uit het veld slaan en beten zich vast in de tegenstander. Het resulteerde uiteindelijk in een verdiende 3-1 overwinning. Nemelaer was een sportief verliezer en in de kantine was er weer gewoon verbondenheid. Muziek, live zangers bier en hockeydameszorgen voor een onvergetelijke sfeer. Met de juiste ingrediënten ontstaat er een geweldige chemie.Jong en oud voetbal en hockey man en vrouw zowel uit Haaren als Oirschot. Het leek wel carnaval.
Dat pas praat je over chemie.

De Passant