Wereld

De wereld is de antropocentrische betekenis voor de Aarde, waarbij het niet gaat over de planeet zelf maar over het geheel van menselijke beschaving(zoals de landen, de steden en het internet)
Anno 2018 wonen er 7,46 miljard mensen op de wereld.
Het werelddeel AziĆ« omvat 43.608.000 vierkante meter. India ligt in dat werelddeel en afgelopen woensdag werd daar het hoogste standbeeld ter wereld onthuld. Het beeld is 182 meter hoog en stelt de
eerste minister van Binnenlandse zaken voor.
De Nederlandse popgroep The Scene had in 1990 een grote hit met het lied Iedereen is van de wereld.
Als iets aan de andere kant van de wereld ligt dan is het wel heel ver weg en als je de wereld in een doosje hebt dan ben je een gelukkig en tevreden iemand.
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Iedere zaterdagochtend is het een feest om de mini`s van Oirschot Vooruit te mogen trainen. Bij zowel de kinderen als de trainers spat het enthousiasme ervan af.
Voor ons als trainers is het belangrijk om in de belevingswereld van de 5 jarige te kruipen. Je ziet dan dat er veel moois kan ontstaan in een groep.
We zien in de huidige voetbalwereld ook duidelijk dat het draait om geld en macht, schandalen in de Belgische competitie en zelfs de voorzitter van de wereld-voetbalbond Infantino wordt in verband gebracht met
verschillende voetbalschandalen. Waarom moet het WK voetbal in Qatar worden gehouden. Dat land heeft totaal geen voetbalcultuur. In wat voor wereld we leven merken we dagelijks. Geld geeft macht en invloed
maar dat gaat ten koste van het plezier in het spelletje. Ooit is het heerlijk om je terug te trekken uit onze gejaagde wereld. Ik sluit me af voor alle prikkels van buitenaf en ga aan de wandel. Dicht bij huis of in Egmond
aan Zee, waar ik samen met een heel goede vriend komende januari weer een wandelmarathon loop. Hardlopers zijn doodlopers dus kies bewust wanneer je welke stap zet in de leven en geniet van de mooie dingen van de wereld om je heen. Probeer te ontsnappen van de hectiek en de gejaagdheid van de huidige maatschappij. Met beiden benen op de grond vindt je vanzelf je plaats in de wereld.

De Passant