Koning

Koning kan verwijzen naar de drager van de kroon en dus het erfelijk staatshoofd zoals dat gaat in een monarchie.

Praten we over koning winter dan hebben we het over de personificatie van het jaargetijde winter, het is ook de prijs voor de beste veldrijder van het seizoen en een stripverhaal van Puk en Poppelijn.

In het land der blinden is eenoog koning, tussen dommeriken volstaat een klein beetje verstand om de baas te zijn en als zijn haan koning kraait dan moet hij altijd en overal de baas zijn en als je jezelf de koning te rijk voelt  dan voel je je zeer gelukkig.

Koning voetbal is een liedje van de Johan Willem Friso kapel uit 1998 en is natuurlijk ook de bekende voetbalmars.

Het lied het geheim van koning Pintenman van de band Zonder Banaan komt uit 1998.

Afgelopen weken verloren we de Nederlandse koning van het levenslied Koos Alberts op 28 september en daarvoor verloren ze in Frankrijk Charles Aznavour de verpersoonlijking van het Franse chanson. Charles Aznavour is een kind van Armeense ouders en kwam als vreemdeling in Frankrijk te recht, maar zijn stem bracht hem tot grote hoogte en hij werd wereldberoemd.

Real Madrid de Spaanse grootmacht in het voetbal mag zichzelf sinds 1920 de koninklijke noemen. Deze titel kreeg Real Madrid van de Spaanse koning Alfons XIII.

Afgelopen zaterdag vond er op het sportpark Moorland een waar Champions League toernooi plaats. De mini`s van zowel Oirschot Vooruit, Beerse Boys en Spoordonkse Boys werken dan onderling een gezamenlijk toernooi af in de kleuren van o.a. Barcelona, Bayern M√ľnchen, Liverpool, Manchester United, Chelsea, Porto en AC en Inter Milaan. Een uur lang wanen zich de mini`s de sterren van Europa en ze zijn zeker na afloop de koning te rijk evenals de begeleiders. Het schept een heerlijke band tussen de verenigingen onderling. Daar ligt ook de kracht van onze huidige koning, Willem Alexander staat als staatshoofd tussen zijn onderdanen en toont zich zelf aan de buitenwereld zowel in goede als in slechte tijden, hij heeft natuurlijk ook een krachtige koningin naast hem in Maxima.

Al ben je geen koning , als je je gelukkig voelt ben je al een heel eind.

De Passant