Rol

Rol kan verwijzen naar de positie of functie van een persoon binnen een instantie of organisatie. Bij het procesrecht gaat het bij een rol

om een lijst van zaken die op een rechtszitting worden behandeld. Het kan ook gaan om een personage van een acteur. De koprol is een tuimelende beweging.

Als de rollen zijn omgekeerd dan doe je het anders dan dat je het normaal doet en als de bal aan het rollen is dan geef je er aanzet aan.

Afgelopen zaterdag is de bal weer gaan rollen op de Nederlandse velden. In Eindhoven streden PSV en Feyenoord om de Johan Cruijff schaal. Wederom speelde de videoscheidsrechter een rol in de wedstrijd. Uiteindelijk was er een hoofdrol voor de keeper van Feyenoord Bijlow. Deze jonge getalenteerde keeper uit de eigen opleiding vertolkte een glansrol in de goal en zorgde ervoor dat de Johan Cruijff schaal mee naar Rotterdam gaat.

In Engeland speelt geld geen rol als het gaat om het aantrekken van spelers voor de vernieuwde selectie. Belgisch International en oud-Ajaxied  Toby Alderweireld kan voor 67 miljoen Euro van Tottenham Hotspur naar Manchester United, waar gaat het over!

Ik persoonlijk ben vooral benieuwd naar de rol die Oirschot Vooruit komend seizoen gaat spelen in de eerste klasse, wie neemt de rol over van de gestopte spelers Joost Kemps en Danny Banda. Ook hier is er een rol weggelegd voor de trainer. Piet Drijvers moet de puzzel compleet zien te maken. Zit er in de spelersgroep genoeg kwaliteit om een rol van betekenis te kunnen spelen in de naderende competitie of spelen we een bijrol en moeten we knokken voor handhaving. Een nieuwe rol is er zeker weggelegd voor Patrick van Haren, hij heeft afscheid genomen als coach van onder de 19-1 en wordt assistent bij Oirschot Vooruit 1. Dit is een totaal andere rol.

Op 7 juli is zijn partner Carolien ook nog eens bevallen van een zoon Gijs. Ook dit gaat een rol spelen in zijn toekomstige leven.

Het belangrijkste is volgens mij dat we allemaal een bepaalde rol vervullen wat we ook doen en wie we ook zijn. Iedereen levert zijn of haar bijdrage zowel bij de voetbalclub als in het dagelijkse leven. Je moet je eigen rol ook nooit onderschatten. We leveren allemaal een bijdrage aan het grote geheel. Dus of je nu een bijrol hebt  of de hoofdrol zorg dat je met twee benen op de grond staat en val nooit uit je rol.

De Passant

Samen  met z