Fluweel

Fluweel is een geweven stof, waarbij rechtopstaande pluizen, de zogenaamde pool van zijde of katoen met de kettingdraden zijn mee gegeven en zijn afgesneden.

De fluweelboom of azijnboom is een plant uit de pruikenboomfamilie en kan tot 4,5 meter hoog worden.

Als je op fluweel zit dan gaat het je goed af en heb je het gemakkelijk.

Voordat het WK voetbal begon was Brazilië de favoriet met hun sterspeler Neymar Jr. met zijn fluwelen trap. Hij kon de hoge verwachtingen niet waarmaken en liet zich door zijn irritante spel uit zijn ritme brengen, Hij was vooral bezig met randzaken en niet met het spelletje voetbal waar het eigenlijk om gaat.

Zie dan Eden Hazard, deze Belgische aanvallende middenvelder ontwikkelde zich bij Lille OSC in Frankrijk tot een complete aanvallende middenvelder met een fluwelen techniek. In Frankrijk was hij in het jaar 2009, 2010 belofte van het jaar en in 2011, 2012 speler van het jaar. Dat was genoeg voor Chelsea om deze geweldige speler naar Londen toe te halen.

De finale van het WK voetbal in Rusland gaat tussen Frankrijk en Kroatië. Bij Kroatië is dankzij zijn fluwelen traptechniek en inzicht Luka

Modric de bepalende speler binnen het elftal. De aanvoerder van het elftal van Kroatië  heeft een drive waar iedere speler een voorbeeld aan kan nemen.

Momenteel is het even rustig rond de velden van Oirschot Vooruit, de zomerstop brengt ons wat rust en tijd voor andere zaken.

We weten al wel tegen wie we komend seizoen spelen in de eerste klasse en door hard te werken en met enkele fluwelen ingevingen denk ik toch dat we ook dit seizoen ons weer handhaven in de eerste klasse. We hebben een trainer met fluwelen ingevingen die er voor kan zorgen dat we toch weer de nodige punten zullen pakken.

Nu duik ik de tuin weer in en plof op mijn stoeltje met de fluwelen kussens en geniet van de zomer, hopelijk mijn lezers ook!

De Passant