Schaduw

Schaduw ontstaat als het licht van een lichtbron geheel of gedeeltelijk wordt tegen gehouden door een object. Een voorwaarde voor

het ontstaan van schaduw is dat er een lichtbron en een object moeten zijn.

Als je bang bent voor je eigen schaduw dan ben je overdreven bang, en als zijn schaduw zich vooruit werpt komt het onheil nabij.

Als je niet in iemands schaduw kunt staan dan kun absoluut niet aan diegene tippen.

Waar het bij het grote Oranje nog allemaal niet wil lukken gaat het met Oranje onder 17 geweldig. Zij werden afgelopen zondag

Europees kampioen door in de finale de leeftijdsgenoten van Italië uit te schakelen. Dus in de schaduw van het grote Oranje gebeurt

er wel degelijks iets moois met onze Nederlandse talenten.

Over talent gesproken, Lionel Messi de meest bepalende speler van Barcelona heeft een record gevestigd door voor de vijfde keer

De Gouden Schoen te winnen als Europees topscorer. Hij maakte 34 doelpunten in 36 wedstrijden. Wie kan er nog in zijn schaduw staan?

Afgelopen zondag heb ik de Oirschotse Messi aan het werk gezien en wel in de wedstrijd van Oirschot Vooruit 2 tegen Braakhuizen 2

Bij verlies van de directe concurrent en winst voor OV2 zou het kampioenschap een feit zijn en komen ze onder de schaduw van OV1 uit.

Er leek niets aan de hand dankzij een snelle 2-0. Het werd echter 2-2 en de 90 minuten waren voorbij, in de laatste minuut van de extra tijd was er een Braziliaanse actie van voorhoedespeler Gijs Sebregts, hij krijgt de bal aan de zijkant aangespeeld en met een slepende beweging neemt hij de bal mee daarna maakt hij een actie die sneller is dan zijn schaduw, er volgt een schot en de keeper kan er nog zijn vingers tegen zetten, maar de bal verdwijnt in de bovenhoek van het doel achter het net. 3-2 voor Oirschot Vooruit en het kampioenschap is binnen. Complimenten voor het gehele team en ook de technische staf. Het is hard werken en veel trainen en dan is het resultaat er ook en stapt het team uit de eigen schaduw. Heerlijk

We hebben in het verleden ook gezien hoe het niet moet, maar het huidige Oirschot Vooruit is in een enkel opzicht het Oirschot Vooruit van pakweg 10 jaar geleden. Iedereen die daar zijn of haar bijdrage aan heeft gehad mag voor mij zeker uit de schaduw stappen. We zijn nog al eens te bescheiden maar het een helder beleid en een open en duidelijke visie kon je ver. Als ons tegenspoed bewaart blijft dan blijft de zon schijnen op sportpark Moorland en laten we de donkere tijden achter ons en werken we nimmer vanuit de schaduw.

De Passant