Richting

Je hebt de kompasrichting waarin een zonnepaneel wijst, Noord 0 graden, Oost 90 graden, Zuid 180 graden en West 270 graden.

De richting kan ook de kant zijn waar het heen gaat of de informatie van de relatieve ligging van een plaats ten opzichte van een

andere zonder de afstand te specificeren. De richting van een advies bepaalt of het advies positief, neutraal dan wel negatief is

over een aandeel.

Afgelopen zondag kwam voetbalclub Ajax richting Eindhoven voor de competitiewedstrijd tegen PSV, bij winst voor de Eindhovenaren

waren zijn kampioen van Nederland en nemen ze de titel over van Feyenoord. PSV speelde een wedstrijd als geen ander en in de 23ste

minuut scoorde Pereiro 1-0, in de 38ste minuut Luuk de Jongde 2-0 en in de 54ste minuut Bergwijn de 3-0. Toch gingen de eerste ballen op goal richting keeper Jeroen Zoet, maar die stond weer uitstekend op zijn plaats. Daarmee verdient hij ook een mooie transfer richting

een mooie competitie in Engeland, Italië of Spanje. Toen het seizoen startte was PSV nog de juiste richting kwijt, maar gedurende het seizoen werd de juiste richting gevonden en dat leidde naar de 24ste landstitel.

In de 5de klasse C was de Bocht´80 ook de richting kwijt. Het verloor uit van de nummer laatst Drunen met 8-0. Oirschot Vooruit

moest het thuis opnemen Rood Wit Willibrord. Oirschot Vooruit bood goed partij, maar nadat er bij een 2-2 stand de bal richting de hand ging van een speler van Rood Wit en hij daarna de 2-3 maakte werd het een moeilijk verhaal. Er gingen vele aanvallen richting het doel van Rood Wit maar deze miste richting en uiteindelijk scoorde Rood Wit nog de 2-4. Daardoor zakt Oirschot Vooruit nu richting een plaats waarin er via de nacompetitie moet worden gestreden voor klasse behoud.

Nog veel belangrijker is de richting van de Oirschots politiek voor wat betreft het nieuwe sportpark voor zowel de hockeyclub als de

voetbalvereniging. In verkiezingstijd riepen de partijen die nu het college vormen dat het wel snor zat. Momenteel voel ik toch een

duidelijke andere richting vanuit het college. Hopelijk denk ik in de verkeerde richting en gaan we na de raadsvergadering van dinsdag

17 april richting een mooi vernieuwd sportpark waar zowel de hockeyclub als de voetbalvereniging de juiste richting vinden om zich verder te ontplooien en ontwikkelen.

De Passant