De carrousel

Aan het einde van een voetbalseizoen denken we lekker aan de zomer. Het wilde maar niet zomeren, maar in Eindhoven zagen ze de zon volop schijnen. Spelers die niet pasten in het collectief werden voor een mooie som geld verkocht. We zitten nu in juli en de carrousel draait als nooit te voren. Ik kan me voorstellen dat je als PSV supporter enorm veel zin hebt in het nieuwe seizoen. Het klinkt allemaal veel belovend in het Eindhovens dagblad.
Je ziet dus dat er nooit rust is in voetballand. Bij onze vereniging geen carrousel, maar wel een elftal in balans dat het kan laten zien in de derde klasse met aansprekende tegenstanders en dus in theorie mooie wedstrijden. Binnenkort kermis in Best en daar staat ook een carrousel. Het is niet voor niets een van de populairste kermissen in Zuid Oost Brabant.
Hopelijk komen we met ons eerste elftal niet terug na een seizoen van een koude kermis, nu kunnen de mannen laten zien wat ze waard zijn. Anders kunnen we altijd nog aan de dope, iedereen deed het in het verleden en nu is in eens iedereen clean. Ik ben niet zo goed gelovig. Doping is van alle tijden, de honger naar succes is niet te stillen. Ook al kan het je je gezondheid of leven kosten. Winst is volgens mij mooi, maar het gaat toch om je sportieve plicht en op een zuivere manier winnen is toch het mooiste.