Talent

Talent kan verwijzen naar begaafdheid, het is ook een type licht gewicht trein voor het regionaal personenvervoer.

Verder heb je nog uitgeverij Talent dit is een uitgever van stripverhalen. Holland`s got Talent is een Nederlandse talentenjacht

die eerst was te zien op TV bij SBS 6 en later bij RTL 4.

Maar dichterbij huis hebben we ook een groep talenten rondlopen en wel het team van trainer Piet Drijvers dat zich in de afgelopen

seizoenen omhoog heeft geknokt naar de eerste klasse. Dat is op zich al een geweldige prestatie.

Iedere zaterdag zie ik verschillende jeugdwedstrijden bij Oirschot Vooruit en in iedere leeftijdscategorie lopen meerdere talenten rond.

Op zaterdagochtend train ik samen met onze coördinator van de mini`s Henk Smetsers en een paar enthousiaste vaders de vijf jarigen.

Ondanks dat het gaat omspelvreugde en plezier kun je er de talenten van de toekomst al uithalen.

Het is natuurlijk koffie dik kijken en er komt nog heel veel op hun pad, maar als het goed loopt komen er mooie talenten aan voor

OV1.

Ik heb het al eens meer vernoemd, maar een groot talent is onze jeugdkeeper Niels Stockman. Toen onze vaste keeper van OV1

langdurig geblesseerd was kreeg hij een kans als keeper van onder de 17/1 en die greep hij met beide handen aan. Hij is echt een

geweldige persoonlijkheid tussen de palen en een geweldig talent in de goal, dat hebben we afgelopen zondag gezien toen hij het

doel schoon hield in de uitwedstrijd tegen Nemelaer. Niels heeft mij beloofd dat hij alleen vertrekt als ze bellen vanuit Amsterdam.

Ik verwacht dus dat we in de winterstop ons keepertalent kwijt zijn aan Ajax, want daar loopt het momenteel niet soepel.

Wat we zeker ook niet mogen vergeten is het talent van onze trainer Piet Drijvers. Dankzij zijn inzicht staat er een elftal dat gewoon

mee draait in de eerste klasse en zeker niet hoeft te degraderen. Het seizoen is nog lang maar het ziet er goed uit voor Oirschot Vooruit 1, de groep beseft ook dat je het met talent alleen niet redt, je moet ook voetballen met je hart en ieder duel in de wedstrijd willen winnen. Ik ben bijzonder trots op deze groep en vele supporters met mij. Piet houdt de groep scherp en het wordt een mooi seizoen.