Tijdperk

We leven in het digitale tijdperk alwaar het individu centraal staat. Ik twitter mezelf de wereld door. Ieder tijdperk heeft een begin, maar ook een einde. Zie Barcelona worstelen met het frisse Bayern Munchen. Kijk naar de bijtende Liverpool-spits Suarez en je vraagt je al helemaal af in wat voor tijd we leven. Het tijdperk van Dick Advocaat duurde slechts een seizoen bij PSV.
Er zijn genoeg trainers die het einde van het seizoen niet halen. Door de lange koude periode is de Asperge ook gewoon twee tot drie weken later. We verlangen met z'n allen naar de lente en de zon. We sluiten zo graag het tijdperk van korte dagen en koude nachten met matige tot strenge vorst.
Afgelopen weken was er ook het einde van het tijdperk van de voetballer Wim Smits. In zijn laatste wedstrijd deelde hij een kopstoot uit. Wim Smits is de Oirschotse Suarez. Achteraf hebben we altijd spijt, maar realiseer je tijdens de wedstrijd dat nu ook eens.
We zitten nu wel midden in het tijdperk van Ajax. Deze club heeft de wind mee. Natuurlijk ook met het nodige geluk, maar zonder geluk kom je nergens. Als je nergens komt, weet je niet wat er leeft en dat is toch ook van wezelijk belang. We naderen het einde van het seizoen en velen zijn blij dat het er bijna op zit, maar na enkele voetballoze zondagen en na vele fietstochten met moeder de vrouw hopen we toch allemaal weer dat het nieuwe seizoen ergens vroeg in augustus begint. Wij mannen zijn simpele wezens of we nu in de oertijd leven of nu. We blijven jagers en verlangen naar onze prooi. Of dat nu op het voetbalveld is of thuis. We willen altijd schieten. Vrees niet bij het naderen van het einde van het seizoen, want de passant kent geen rustperiode. Mijn verhalen blijven wekelijks passeren.