Vallen

Als een vrouw haar zakdoekje laat vallen is dat om aan haar geliefde een signaal af te geven. Als een schilderij valt dan is meestal het doek beschadigd.
Deze week viel het doek voor Veendam, de Lange Leegte was voor iedereen het bekendste kleine stadion in Groningen. Als het doek valt is het definitief voorbij. Meestal is er geen weg terug, we zagen Haarlem als eerste vallen en ook RBC  viel om. Als je niet wordt geraakt en je valt, dan is dat een Schwalbe. Afgelopen zondag viel ons eerste team van zijn voetstuk, omdat tegenstander Spoordonkse Boys meer gefocusd was dan onze jongens.
Onze keeper viel ook nog een keer verkeerd en het was een hopeloze strijd geworden.
Met vallen en opstaan kun je echter wel je doel bereiken, we moeten niet vergeten dat we te maken hebben met een heel jonge groep die nog veel kunnen en moeten leren.
Het zijn de lessen van het voetbal. Is het onderschatting of gemakzucht. Aan de trainer zal het niet hebben gelegen, die wil alles winnen. We hebben alles nog in eigen hand ondanks dat we derde staan en Wodan dus voor ons moeten dulden. Gewoon al onze wedstrijden die nog komen winnen en je redt het. Dat zeggen ze bij PSV ook.