Droom

Een droom is een verzameling van beelden, geluiden, gedachten en gevoelens die iemand ervaart als hij of zij slaapt.
De wetenschap die zich bezig houdt met het bestuderen en interpreteren van dromen heet oneirologie.
De huidige spits van AZ uit Alkmaar Vincent Janssen 21 jaar uit Oss is geen natuurtalent maar maakte wel een droomdebuut in het Nederlands elftal. Hij mocht debuteren in Londen tegen Engeland op het heilige gras van Wembley en zijn droom kwam uit. Hij was belangrijk met een assist en een doelpunt. Hierdoor ging de winst naar Oranje.
Als kind droom je van een loopbaan als profvoetballer. Je spiegelt jezelf aan de sterren van het hedendaagse voetbal.
We willen allemaal Messi zijn en de bepalende speler in je team.
Als trainer droom je van een kampioenschap en zeker als je Piet Drijvers heet en coach bent van Oirschot Vooruit.
Als spits wil je topscoorder worden en dat is waar Dennie Banda bij Oirschot Vooruit voor gaat, maar op een hoger niveau geldt dat ook voor PSV er Luuk de Jong die de strijd aangaat met Vincent Janssen van AZ.
In het dagelijks leven moet je altijd opletten want alles gaat razend snel. Tegenwoordig is er nauwelijks tijd om te dromen.
Toch is het belangrijk om je af en toe af te sluiten van de werkelijkheid  en van de huidige maatschappij. Er gebeurt te veel om ons heen waar we niet vrolijk van worden. Aanslagen op onschuldigen en alles omdat diegene denkt dat hij of zij het bij het rechte eind heeft. Ik weet wel zonder dromen geen droomwereld. Als je niet gelooft in bepaalde zaken zullen ze ook nooit werkelijkheid worden. Ik weet ook wel dat we leven in een wereld waar er nauwelijks ruimte is om te dromen.
We moeten presteren en het moet altijd beter. Toch blijf ik dromen en laat ik het leven af en toe gewoon los.
Als dromen werkelijkheid worden dan heb je je doel bereikt en stop je met dromen.

De Passant