Niet in de hand

Sommige zaken heb je niet in de hand.

Menselijk gedrag is niet altijd uit te leggen of verklaren. Nu vallen we met zijn allen over Jermain Lens en enkele maanden geleden vallen we over Eric Pieters.
Niets menselijk is hun vreemd. Niet dat ik hun gedrag goed praat, maar ik heb op de velden bij onze vereniging wel eens meer geweld mee gemaakt. Alleen op de voetballers uit de eredivisie staan de camera's altijd gericht. Zij hebben ook meer een voorbeeldfunctie voor de jeugd volgens de media. Daar ben ik het dus niet mee eens.

Iedere volwassen voetballer op welk niveau deze ook acteert heeft een voorbeeldfunctie.

Of het nu op zaterdag is bij de wedstrijden van de jeugd, of je gaat zelf het veld in. Je kunt nog zo teleurgesteld zijn in de prestatie van je team of in jezelf. Uit dit nooit door negatief gedrag. Je kunt ooit dingen doen waar je spijt van hebt, maar denk eerst toch eens goed na. Natuurlijk zijn we het over enkele weken al weer vergeten. Wie praat er nu nog over de overleden grensrechter. Zeker met deze zaak in ons achterhoofd zouden Lens en Pieters beter moeten weten. Niets menselijk is een voetballer vreemd, maar verlies nooit je hoofd bij een simpel potje voetbal, het blijft maar gewoon een spelletje.