Als rivaliteit niet meer telt

12 februari 2023 10:45

Op het veld draait het om passie, inzet en strijd. Echter, als die strijd opeens buiten de lijnen gevoerd wordt staan we anders in de wedstrijd. Dan draait het niet meer om die 90 minutenlang achter een bal aan rennen. Nee. Dan zet je alle rivaliteit opzij en sla je de handen ineen om elkaar te steunen en te helpen.

Daarom willen wij iedereen bewust maken dat je ook buiten het veld om een wedstrijd kunt winnen of verliezen. Ook daar doe je het niet alleen, maar als een team. Want wat doe je als je te horen krijgt dat je iemand kan redden door simpelweg te doneren? Of dit nu bloed of plasma is of stamcellen zijn: het kan allemaal het verschil maken. Tot onze grote spijt is het voor Thijs Slegers (perschef PSV) te laat. Zijn oproep doet ons wel beseffen dat de samenleving ook een teamsport is. We zijn er samen, samen moeten we elkaar helpen en samen strijden we tegen alles wat op ons pad komt.

Om extra draagkracht te geven aan de oproep van Thijs Slegers zendt ESPN aanstaande maandagavond een speciale live-uitzending uit. Hierbij wordt stilgestaan bij wat doneren inhoudt, hoe je er iemand mee kan redden en hoe klein de stap is om donor te worden. Dit wordt toegelicht door verschillende gasten, waaronder onze eigen clubman Willem Nuwenhoud. Op verzoek van bloedbank Sanquin doet Willem zijn verhaal en is hij maandag aanwezig bij de liveshow. Wij als club zijn ontzettend trots om een vrijwilliger als Willem in ons midden te hebben en zullen ook zeker met aandacht de liveshow volgen.

Sport verbroedert, zowel binnen als buiten de lijnen. Wil jij ook het verschil maken voor een ander? Word dan donor. Dat juichen we van harte toe! Kijk voor meer informatie op de website van Sanquin.