Voetballen bij 'winterse weersomstandigheden’

14 december 2022 14:00

Bij winterse weersomstandigheden is het niet altijd voor iedereen duidelijk of er getraind mag worden en of wedstrijden doorgaan. We zetten de belangrijkste punten op een rij:

=> Zonder tegenbericht mag er altijd getraind worden. Het bestuur mag hierin zelf beslissen over velden 2,4 en 5. De gemeente Oirschot is hierin bepalend voor velden 1 en 3. Via de app-groepen van de coördinatoren (jeugd) en selectie & aanvoerders (senioren) wordt doorgegeven als er niet getraind mag worden en welke velden het betreft. Mochten de velden wel bespeelbaar zijn, staat het leiders en trainers toch vrij om voor hun team, als gevolg van die slechte weersomstandigheden, een training niet door te laten gaan. Laat het gezonde verstand hierin vooral leidend zijn.

=> Zonder tegenbericht gaan (vriendschappelijke) wedstrijden altijd door. De gemeente Oirschot is hierin leidend voor het keuren van de velden. Afgelastingen van wedstrijden zijn terug te vinden op onze website.

=> Aanvullende informatie over het gebruik van kunstgrasvelden in winterse omstandigheden is terug te vinden in deze toelichting van de KNVB.