Google analytics Toestaan Niet toestaan

Oirschot Vooruit stevent af op nacompetitie voor promotie!

30 april 2023 17:45

Er hing vandaag een heerlijk sfeertje rond het kunstgrasveld van Oirschot Vooruit. Iedereen was blij en vrolijk gestemd. De wedstrijd moest nog beginnen maar het aangename zomerse lenteweer deed wonderen. Het NWC uit Asten wilde zich vrijspelen voor de nacompetitie wat betreft degradatie en Oirschot Vooruit wil de nacompetitie in voor promotie. Er ontspon zich dan ook een interessante wedstrijd. Bij Oirschot Vooruit ontbrak aanvoerder Joris Swaanen en eerlijk is eerlijk, hij werd wel gemist!

Beide teams speelden op de aanval. Oirschot Vooruit begon iets feller en was aanvankelijk ook de bovenliggende partij. Na de eerste speldenprikken kwam ook NWC beter in de wedstrijd. In de eerste helft kwamen er niet veel gevaarlijke kansen. Pas na een half uur was er echt gevaar voor het NWC doel. Bram van Straten stuurde Tim Neggers de diepte in en die scoorde beheerst de 1-0.

Een mooie opsteker en een opmaat naar méér! Echter, 5 minuten later kreeg Daan van Gansewinkel van NWC een dot van een kant. Uit een lage voorzet vanaf links raakte hij de bal maar half en de bal verdween dan ook richting cornervlag! NWC drong in deze fase aan om de gelijkmaker op het scorebord te krijgen. De wedstrijd was duidelijk nog niet gespeeld. NWC kreeg ook nog een vrije trap op de rand van de zestien maar deze werd in de muur geschoten. Net voor de thee trok scheidsrechter Brummer nog 2 keer geel. Eén voor Oirschot Vooruit en één voor NWC. De scheidsrechter floot een verdienstelijke partij.

Na de pauze kwam het eerste gevaar van NWC. Het schot ging over het doel van keeper Niels Stockman. Hij droeg vandaag de aanvoerdersband bij afwezigheid van Joris Swaanen. Hij keepte weer zoals je dat van hem gewend bent; een dikke voldoende!

In de 52e minuut werd de wedstrijd beslist. Bram van Straten schoot de bal vanaf de linkerkant knap binnen, 2-0. Harm Ketelaars kwam in de 61e minuut in het veld voor Max van de Wal. Later werden er nog enkele wissels doorgevoerd in de 67e minuut. Bram Meeuwis voor Koen Versteden en Alex van Overdijk voor Jip Stam.

Sander van den Eijnde van NWC kreeg een 2e gele kaart en kon halverwege de tweede helft dus naar de kleedkamer. Hierna was er nog maar één partij die aan de bal was en dat was Oirschot Vooruit. De groen-witten kregen ook nog diverse kansen en had vaker moeten scoren. Een smetje maar ook niet meer dan dat. De lat werd geraakt door Bram Meeuwis en tot 3 keer toe kwam een speler vrij voor de keeper. Deze doelman, Gijs Brusewitz liet zich echter niet meer passeren. Oirschot Vooruit wisselde nog Teun Sebregts voor Devin van de Schoot in de 85e minuut. Veel blessuretijd kwam er niet bij.

Met nog 2 wedstrijden te gaan kan Oirschot Vooruit de na-competitie nauwelijks nog ontgaan. De komende twee weken mogen ze uitrusten en zich voorbereiden op het slot. Succes mannen enne ....... scherp blijven!

Opstelling OV:
    Niels Stockman, Koen van Heerebeek, Koos Gloudemans, Job van Gestel, Jip Stam (67. Alex van Overdijk), Teun Sebregts (85. Devin van de Schoot), Koen Versteden (67. Bram Meeuwis), Tim Neggers, Max van de Wal (61. Harm Ketelaars), Daan Hagemeier en Bram van Straten