Cursus verenigingsscheidsrechter en begeleiders succesvol verlopen

16 januari 2023 10:45

Op 19 september startte de cursus voor verenigingsscheidsrechters (4 avonden) bij Oirschot Vooruit o.l.v. de docenten Nick Ooms en Wendy Gijsbers. Er deden elf deelnemers van Oirschot Vooruit mee (waaronder 2 meisjes), vijf van Beerse Boys en twee van Spoordonkse Boys. Alle deelnemers hebben de cursus met goed resultaat afgesloten. Iedereen dan ook van harte gefeliciteerd.

De geslaagden van de cursus voor verenigingsscheidsrechters zijn: Evie Waterreus, Fem Roosen, Seth Swaans, Roy van Grinsven, Jorrit Kemps, Ralf van Nunen, Bart Schijvens, Sven de Bruin, Storm van de Ven, Hein Smetsers en Hans Verouden.

Op 23 september startte de cursus voor de scheidsrechtrersbegeleiders (2 avonden) en vanuit Oirschot Vooruit deden hieraan tien deelnemers mee. Deze cursus werd gegeven door KNVB docent Gerrie van Essen. De deelnemers zouden o.a. cursisten bij staan bij hun stagewedstrijden en later de jeugdige scheidsrechter begeleiden / opleiden. Ook zij hebben dit allemaal met goed resultaat afgesloten, allen gefeliciteerd.

De geslaagden voor de begeleiderscursus zijn: Priscal de Kort, Jan Smetsers, Dolf Rooijakkers, Bart Vogels, Jan van Beers, Aron van Beers, Willem Nuwenhoud, Ad van Hees, Frank de Bresser en Yorick Marty.

Nieuwe aanwas jeugdscheidsrechters: na werving zijn 12 jongens en meisjes aangemeld die willen gaan fluiten. Dit zullen zij dan gaan doen bij de Jeugd Onder 11-09-08. Hopelijk vinden ze het leuk om te doen en kunnen we in de toekomst veel plezier aan jonge talenten beleven.

Daarnaast hebben we bericht ontvangen van de KNVB dat ons scheidsrechtersbeleidsplan goed is gekeurd en dat we daarmee in aanmerking komen voor een ARAG-certificering. We zijn hier als scheidsrechterscommissie erg druk mee geweest. We moeten immers aan veel eisen voldoen. We zijn dan ook erg blij met dit prachtige nieuws. Op zaterdag 18 maart zullen ARAG en de KNVB naar Moorland komen om de certificering officieel aan ons te overhandigen.

U ziet dat de scheidsrechtercommissie druk bezig is om ons scheidsrechterskorps weer goed bemand te hebben. Het allerbelangrijkste is dat de scheidsrechters, net als voetballers, plezier in hun hobby hebben. En 'Respect voor elkaar' is daarbij het allerbelangrijkste.

De scheidsrechterscommissie.

DSC_1022.JPG